31 Ekim 2011 Pazartesi

~~Sarılmanın Önemi~~



Ayrılık sahnelerinin Japonlar için çok özel bir önemi vardır.

Pek çok kültürde gövde, insanın zırhıdır.

Ama Japon kültüründe insanın zırhı gövde değil, "sırt"tır.

Savaşta birine arkadan saldırmak, Japon kültüründe çok aşağılık olarak görülen bir harekettir.

Bunun tam tersi ise, yani arkadan "sarılmak", yine çok yoğun bir "mahremlik" duygusu, çok özel bir aşk anlamı verir.

Fotoğraf: Elfen Lied
Karakterler: Kouta & Lucy

Bu bilgiyi bize bölüm sonlarından birinde vermiş olan, www.sekerkizcandy.com'da Candy'yi Türkçeye çeviren ablalara teşekkür ederim.
Aynı zamanda son zamanlarda bitirmiş olduğum Paulo Coelho'nun Aleph (Elif) adlı kitabında da "sarılmak"la ilgili görmüş olduğum bir paragraf çok hoşuma gitmişti:

""Şu an sadece sarılmaya ihtiyacım var," dedim ona. İnsanlık kadar eski olan bu hareket, iki vücudun kavuşmasından çok daha fazlasını ifade eder. Sarılmanın anlamı şudur:
Sende bir tehlike sezmiyorum, yanında olmaktan korkmuyorum, rahatlayabilir, kendimi yuvamda hissedebilirim, beni koruyan ve anlayan birisi var.
Bizde birine isteyerek her sarıldığımızda, ömrümüzün bir gün uzadığına inanılır."



Fotoğraf: Nodame Cantabile - Live Action TV Show
Oyuncular: Ueno Juri & Tamaki Hiroshi

Bu yazıyı okuduktan sonra sevdiklerinize gidip sıkı sıkı sarılın :)
Mina-san, ki-o-tsukete. Mata ne! (Kendinize iyi bakın millet, görüşmek üzere)

6 yorum:

  1. Çok güzel yazmışın eline sağlık :)Anlamlı olmuş ve görsellerde güzel oturmuş.
    Sarılmak her zaman ayrılığı çağrıştırmaz yav, çoğu zaman sevdiğin birine kavuşmanın verdiği en büyük armağandır "sarılmak".
    Bir sonraki yazını merakla beklemedeyim ;)
    Sore ja mata... (Yakında görüşürüz...)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık çok güzel olmuş...özellikle duygusal sahnelerde çok dokunaklı oluyor arkadan sarılmaları :) Şu an bende Nodame Cantabile'nin animesini izliyorum bitmek üzere..fakat sarılmanın bu güzel anlamını bilmiyordum...teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler, sevimdim beğendiğinize :) Nodame Cantabile müzikle ilgili olup, Myanimelist'te en yüksek puanı alan anime olması lâzım, değerli animelerden sayılıyor yani. İlk yazımdı bu benim burdaki, o yüzden biraz acemice olmuş olabilir, ilerde daha iyilerini yazmak nasip olur inş.. =D

    YanıtlaSil
  4. ilk naruto serisinde sasuke orochimaruya giderken sakuranın arkasıdan dolaşıp duygusal bi hareket yapıyodu :P neyse bu kadar güzel bi yazıyı kötü bi espriyle bozmayayım :)) harika. gerçekten bende duygusal biri olarak etkilendim :) arkamı kontrol eder oldum :P

    YanıtlaSil
  5. ahaha :D kanka öküz resmen enseye kodu tokadı :) O kadar romantikti ki Sakura heycanından bayıldı zaten millet yanlış anladı :P

    YanıtlaSil
  6. Çok cici bir yazıııı *-* Ellerine sağlık *-*

    YanıtlaSil

Lütfen Eleştirilerinizi Eksik Etmeyiniz..